Az Institut français Paris „Novembre Numérique” programjának részeként a Magyarországi Francia Intézet és a Magyar Játékfejlesztő Egyesület (HGDA) két napos eseményre invitál, amely a digitális történetmesélés és a vizuális design új határait tárja fel. Program: kerekasztal-beszélgetések szakemberek és diákok számára, valamint mindenki számára nyitott virtuális valóság (VR) bemutató!
Crafting Reality: Az immerzív világok művészete és tudománya
Ez a francia–magyar találkozósorozat az immerzív és interaktív alkotás jövőjét járja körül — a virtuális valóság használatától az élményalapú művészeten át a videojáték-fejlesztésig.
Hogyan alakítják át a vegyes valóságok az alkotói folyamatot? Milyen új történetmesélési és interakciós formák születnek a virtuális világokban? Hogyan formálják az immerzív élmények a tér és a jelenlét érzékelését – akár a valóságban, akár a digitális térben?
Ezekre és más kérdésekre keresik a választ a panelbeszélgetések, amelyekre november 28-án, pénteken 16:00 és 19:00 között kerül sor a Francia Intézet auditóriumában. A meghívott francia és magyar alkotók, fejlesztők és innovátorok a VR és a videojátékok világából érkeznek, hogy művészeti és technológiai nézőpontból osszák meg tapasztalataikat.
A beszélgetések francia és magyar nyelven zajlanak.
A belépés ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
PROGRAM
15:30 – Regisztráció
16:00 – Megnyitó beszéd
16:15 – Terek újragondolása: Amikor a fizikai és digitális valóság összefonódik
A Le Cénotaphe de Newton (Femme Fatale Studio) című alkotáson keresztül a panel azt vizsgálja, hogyan alakítja át a vegyes valóság a tér és a jelenlét érzékelését. A beszélgetés a fizikai és a virtuális világ kreatív és technológiai metszéspontjaira fókuszál — arra keresve a választ, mit is jelent ma térben létezni, tervezni és alkotni, akár headsettel, akár anélkül.
Résztvevők:
- Anna Charrière, producer (Femme Fatale Studio)
- Halász Ákos, a HGDA alelnöke, Unreal technikai művész (Kaos Lab)
- Moderátor: Szegedi Anita, a HGDA alelnöke, játékproducer
17:30 – Rövid szünet
17:45 – Videojátékok és VR: A történetmesélés és az interaktivitás határán
Az Innerspace VR különleges részvételével ez a panel azt mutatja be, hogyan alakítja át a virtuális valóság a játékfejlesztés művészetét és gyakorlatát. A beszélgetés során szó lesz az új narratív formákról, a fejlesztési kihívásokról és arról, miként mossa el a VR a határokat a történetmesélés és a játékos döntései között — új alkotói lehetőségeket teremtve, és átalakítva azt, ahogyan a játékokat létrehozzuk, megéljük és megosztjuk.
Résztvevők:
- Richard Turco, producer (Innerspace VR)
- Bakk Ágnes Karolina, PhD-kutató, a Future Care Labben (MOME) kutatója, a Zip-Scene konferencia alapítója és a Vektor immerzív szekció társkurátora.
- Moderátor: Szegedi Anita, a HGDA alelnöke, játékproducer
A délután folyamán, 15:30-tól, a látogatók a Verrière-ben megtekinthetik a Femme Fatale Studio és az Innerspace VR válogatott VR-alkotásait.
A művek szombat délelőtt 10:30 és 12:30 között tekinthetők meg a Francia Intézet Médiatárában és a Micro-Folie térben, ingyenesen, 30 perces idősávokra történő regisztrációval. Regisztráció